icon

Hoe ‘Viskok van het jaar’ meer klanten oplevert

line
hondshaai_productfoto (1)

Hoe haal je als vishandelaar voordeel uit de wedstrijd ‘Viskok van het jaar’? Op 21 november weten we welke chef het lekkerste en origineelste gerecht met tongschar, de vis van het jaar 2016, op de kaart heeft staan. Maar wat heb jij daar nu aan?

Nú moet je tongschar in de kijker zetten!
Het persbericht over de wedstrijd ‘Viskok van het jaar’ werd door verschillende kranten en magazines opgepikt, van vakpers tot streeknieuws. Ook tongschar werd daardoor opnieuw stevig in de kijker gezet. Dit is dus het ideale moment om tongschar in de winkel extra aandacht te geven. De interesse van de klant is immers gewekt. Zo geef je de verkoop van tongschar een flinke boost.

 

 

Verkooptips van de winkelcoach

  • Trek de aandacht. Leg de tongschar op een apart schaaltje met de vermelding ‘Vis van het jaar’
  • Of maak het ludiek met de boodschap ‘Dankzij tongschar werd chef x (dat weten we op 21 november) ‘Viskok van het jaar’
  • Leg de link met de persaandacht. Druk een artikel af en markeer dat het over tongschar gaat, de vis in jouw toog.
  • Maak een leuke poster met één van de laureaten (misschien eentje uit de buurt) als ambassadeur van tongschar

Klanten blij maken en nieuwe klanten winnen
Dit is een uitstekende gelegenheid om klanten aan je te binden. Leuke winkelacties worden heel erg gewaardeerd. Het maakt dat jouw zaak een streepje voor krijgt. En dat klanten met plezier terugkeren, al dan niet om verder deel te nemen aan de actie.

Acties trekken ook nieuwe klanten aan. Wanneer je de actie leuk aanpakt, zal iedereen er vol lof over praten. Nieuwsgierigen komen een kijkje nemen en voor je het weet heb je er een nieuwe klant bij.

Verkooptips van de winkelcoach

  • Woont één van de laureaten in je buurt? Misschien wil hij of zij wel een kookdemonstratie met tongschar geven in de winkel?
  • Doe een actie in de winkel met als prijs een diner (voor x-aantal personen of voor een bedrag van x-euro) bij één van de laureaten of bij de winnaar van de wedstrijd ‘Viskok van het jaar 2017’.
  • Organiseer dezelfde wedstrijd in de winkel: laat je klanten een recept klaar maken met tongschar. De persoon met het leukste recept wordt ‘Viskok van (bijvoorbeeld) Melle voor 2017’.
  • Vergeet de kinderen niet! Ze bepalen namelijk vaak waar mama en papa boodschappen doen. Een workshop voor kinderen zal gegarandeerd aanslaan.

Geïnspireerd? Aan de slag dan!
En vergeet niet dat je ons altijd kan contacteren voor vragen of hulp bij het uitwerken van de acties. Je kan ons bereiken via visinfo@vlam.be of op het nummer 02 552 80 34.

Succes!

Het V.I.S.-Team

PS: Het persbericht kan je hier nalezen.